پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳

علت یخ نساختن ساید فریجیدر

در مورد برندهای لوازم خانگی صحبت می کنیم

علت یخ نساختن ساید فریجیدر

۲ بازديد
ممکن است شما تازه یخچال ساید بای ساید خریداری کرده باشید. و بعد از چند ساعت استفاده از خود بپرسید که چرا در قسمت یخ ریز یا دیسپنسر یخ، هیچگونه یخی بیرون نمی آید. خوب دوستان اگر مشکل شما این گونه است که به راحتی برطرف می گردد. همچنین اگر مشکل شما این مورد نمی باشد و مدت زیادی از یخچال ساید بای ساید استفاده می کردید. و مشکل یخ نساختن یا یخ ندادن دستگه تازه به وجود آمده است، ما به شما علت یخ نساختن ساید فریجیدر در ادامه می گوییم

مشکل منبع تامین آب

لوله آبی که به یخچال متصل می شود، ممکن است در برخی موارد دچار مشکل شده و در نتیجه تامین آب مورد نیاز یخساز مختل شود. این اتفاق ممکن است به دلایل زیر به وقوع بپیوندد:
• اتصال لوله آب به یخساز دچار مشکل شده است
• لوله آب تا شده و نمی تواند آب را به یخچال منتقل نماید
• لوله آب از جای خود خارج شده است

در این موارد می توان با چک کردن دیسپنسر، از مشکل و شدت آن مطلع شد. زیرا اگر آب به شکل طبیعی از لوله خارج می شود، پس طبیعتا مشکل از لوله نیست. اگر آب با فشار کم و به کندی خارج می شود، احتمالا لوله تا خوردگی دارد. اگر هم هیچ مقدار آب از لوله خارج نمی شود، به احتمال زیاد لوله به آب شهری متصل نمی باشد.


ترموستات یخچال از کار افتاده است

ترموستاتی که در قالب یخساز به کار رفته است، وظیفه تنظیم دمای پروسه یخسازی را برعهده دارد. بعد از رسیدن قالب به دمای مشخص، یخ به داخل سطل ریخته شده و آب از منبع وارد قالب خواهد شد. اگر ترموستات ایرادی داشته باشد، دما تنظیم نشده و یخ هم ساخته نخواهد شد. با کمک مولتیمتر، می‌توانید از سالم بودن قطعه مطمئن شوید؛ اما اگر جریان برق در ترموستات نیست باید برای تعویض قطعه اقدام کنید. 

برنامه دستگاه روی حالت pause تنظیم شده باشد

در این حالت یخساز شما زمانی که یخ را میسازد و کار شما تمام میشود فرمانی را به برد اصلی ارسال میکند. تا دیگر یخ ساختن را متوقف کند. نام این برنامه pause است، امکان اینکه تنظیمات دستگاه شما بهم ریخته شده و ساید جنرال الکتریک ما فرمان یخ نساختن را به یخساز شما بدهد بسیار زیاد است.

بهتره است برای حل این مشکل از نمایندگی های مرتبط یا دفترچه راهنمای یخساز ساید جنرال الکتریک کمک بگیرید تا تنظیمات دستگاه را ریست یا تعمیر کنید.


تازه نصب کردن یخچال

اگر تازه یخچال ساید بای ساید خود را خریداری کرده اید اول از همه باید بگیم مبارک باشه. توجه کنید دوستان عزیز یخچال را چون تازه خریداری کرده اید باید چند ساعتی منتظر باشید تا یخچال سرمای مورد نظر خود را تولید کند. چونموتور یخچال تازه شروع به کار کرده است چند ساعت زمان نیاز دارد تا سرمای یخچال را تامین نماید.

عدم سرمای کافی

عدم سرمای کافی می‌تواند از خرابی کمپرسور و یا گاز یخچال باشد. ولی برای یخساز با توجه به تجربه زیاد ما در این مورد همیشه خرابی فن فریزر باعث عدم سرمای کافی در قسمت یخساز است فن را چک کنید اگر هرگونه ایرادی دارد باید حتما تعویض شود چون روغن‌کاری و راه‌اندازی آن همیشه با سرویس فقط مقطع زمان کمی را کار می‌کند و اگر فن در یک لحظه از کار بایستد و شما متوجه نشوید مطمئنا با خراب شدن مواد غذایی داخل فریزر ضرر مالی زیادی می‌کنید پس این ریسک را نکنید و فن را تعویض کنید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.